Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.com

Створюємо розвивальне середовище - ПРЕДМЕТИ-ЗАМІННИКИ

Головна статті
Створюємо розвивальне середовище
СЮЖЕТНО-ОБРАЗНІ ІГРАШКИ
ДИДАКТИЧНІ (НАВЧАЛЬНІ) ІГРАШКИ
ІГРАШКИ-ГОЛОВОЛОМКИ
МУЗИЧНІ ІГРАШКИ
СПОРТИВНІ ІГРАШКИ
ТЕАТРАЛЬНІ ІГРАШКИ
СВЯТКОВО-КАРНАВАЛЬНІ ІГРАШКИ
ІГРАШКИ-ЗАБАВИ
ПРЕДМЕТИ-ЗАМІННИКИ
МАКЕТИ ТА ПРЕДМЕТНО-ІГРОВІ ФОНИ
ІГРОВІ МОДУЛІ
Всі сторінки

ПРЕДМЕТИ-ЗАМІННИКИ. Це предмети, не призначені спеціально для гри, як, наприклад, сюжетні іграшки, але використовуються дитиною (різноманітний предметний матеріал: клаптики тканини, бруски, дерев'яні дошки, поролон, палички, шишки, камінчики, мотузки тощо, які заміняють необхідні в грі справжні предмети).

Трансформацію ігрового простору можливо забезпечити через використання різних за величиною картонних коробок, які обклеєні тканиною або кольоровим папером. Такі коробки можуть виготовити діти разом із вихователем. Навіть зовсім маленькі діти люблять гру з картонними коробками: посидіти в них або пролізти через тунель, який можна виготовити за їхньою допомогою. Коробки є багатофункціональними предметними опорами, які дозволяють дітям розгорнути практично будь-який сюжет, підказаний їхнім досвідом та уявою.

Окрім коробок, доречним є використання стільчиків. Зі стільчиків, поставлених у ряд, виходить поїзд, літак, трамвай, машина тощо.

Килимки, пледи, різні за формою і розміром, також можуть використовуватися дітьми як транспортні засоби, платформи для майбутніх будинків, фортів, палаців.

Предмети-замінники грають важливу роль у розвитку уяви, творчості, знаково-символічної функції мислення в грі. На жаль, у більшості дошкільних навчальних закладів предмети-замінники відсутні, що суттєво збіднює розвивальне предметно-ігрове середовище.

Відомо, що творчість дитини починається з наділення певними якостями (потрібними для розвитку гри) предметів, які до цього їх не мали. У цьому — мета та цінність ігрової діяльності, яка розвиває фантазію та творчі здібності дошкільника.

"Діти не люблять іграшок не рухомих, закінчених, добре оброблених, яких вони не можуть змінювати за своєю фантазією... Краща іграшка для дітей та, яку вони можуть примусити змінюватися" — писав К.Д. Ушинський. Психологічні дослідження засвідчують, що введення предметів-замісників в ігри малюків сприяють переходу від наочно-дійового мислення до образного; у старших дошкільнят вони сприяють активізації уяви, фантазії.



Finland inotur picma