До цієї групи іграшок відносяться суто дидактичні, дидактичні ігрові набори з правилами, конструктори та будівельні набори. Суто дидактичні іграшки — це:
• мотрійки, пірамідки (засновані на принципі самоконтролю);
• великі порожні куби-вкладки відповідно до масштабу розміру тіла дитини (кількість 2-3 комплектів із 5-7 кубів дає можливість утворювати будь-яку уявну ситуацію — кухня, цирк, магазин, космодром та ін.).
Традиційно дидактична іграшка ставить перед дитиною навчальне (розви-вальне) практичне завдання. Мета дидактичних іграшок — передача дітям різних знань; розвиток спритності, влучності, сенсомоторної координації, мовлення, мислення, пам'яті, уяви тощо.
Дидактичні ігрові набори з правилами. До них відносяться:
• поліграфічні іграшки, які використовуються переважно для ігор на столі (набори, які складаються з ігрового поля, дрібних карточок, фігурок та комплектуючих деталей із картону, дерева, пластмаси та інших матеріалів).
• великі іграшки-вкладиші (вони корисні не тільки як засіб вільної фантазійної організації ігрового простору, а і як засіб, який спонукає до більшої рухливості, різноманітності рухів).
• набори будівельних матеріалів: "ЛЕҐО ПРИМО" (до 2 років), який стимулює рух, зір та слух дитини; "ЛЕҐО ДУПЛО" (від 1,5 до 5 років) — з його допомогою діти "приміряють" різні професії, можуть побувати шоферами, фермерами, пожежниками;
• набір "ФРИСТАЙЛ" (від 3 до 12 років) — дає можливість зібрати будь-яку модель — будинки, тварин, транспорт;
• "леґо техніка" — це набори транспортних засобів (гоночні автомобілі, машини-амфібії, літаки, підводні човни тощо);
• комп'ютерні ігри LEGO — це поєднання відомих LEGO іграшок та сучасних комп'ютерних технологій. (Так є сучасна програма "LEGO Мій світ: незабаром до школи", гонки "LEGO Racers", конструктор "LEGO Гаррі Потер" та програма для дівчат "LEGO Friends");
• пазли — сучасна настільна гра (ілюстрації до казок, звірів, репродукції робіт відомих художників, пейзажі, "колекції" різних видів транспорту -літаків, автомобілів, парусників). Вони складаються з багатьох частинок, які треба скласти в зображення.
Своєрідність конструктивних та будівельних наборів — у різних засобах з'єднання деталей. Конструктори знайомлять дітей з основами та можливістю конструювання, у процесі якого здійснюється інтелектуальний розвиток дитини, формуються здібності до технічної творчості. Ці іграшки розвивають розум, кмітливість і трудові навички.