Мета: викликати в дітей позитивні емоції, стійкий інтерес до занять спортом; розвивати фізичні та вольові якості в умовах змагання. Продовжувати знайомити з ук¬раїнськими народними традиціями, з віночком як обе¬регом. Вдосконалювати навички виконання основних ру¬хів, а також відповідних дій в іграх за правилами. Розвивати спритність, швидкість, уважність, кмітливість. Виховувати інтерес до народних оберегів, почуття ко¬лективізму та взаємодопомоги.
Матеріал: два українських віночки, дві заготовки для них, два кошички з голівками квітів (за кількістю ді¬тей), великі площинні квіти (за кількістю метеликів), па¬перовий листок латаття (діаметром 50 см), наголівнички для Дюймовочки, Жабки та метеликів.
Хід розваги
Зала прикрашена зеленню, квітами, різнобарвними стріч¬ками. Діти стоять біля входу.
Ведуча
Ой заходьте, діти-квіти, Будемо гостей стрічати Та віночки сплітати. Як віночки сплетемо, У танок всі підемо.
Під звучання української народної музики діти "змійкою" йдуть за ведучою — "сплітають вінок". Потім перешикову¬ються через центр у три колони.
Ведуча
Хлопчики й дівчатка, колони підрівняйте Й розминку - веселинку зі мною починайте!
1. Комплекс загальнорозвиваючих вправ ♦
"КВІТОЧКИ пелюстками ДО СОНЦЯ"
Піднімання рук у сторони та вперед. В.п. — o.с., руки опущені донизу. 1 — підняти руки в сторони (вдих); 2 — простягнути руки вперед (видих); 3 — розвести руки в сторони (вдих); 4 —опустити руки вниз (видих). Повто¬рити 8 раз
"Квіточки загойдались під вітерцем".
Нахили тулуба вбік. В. п. — ноги на ширині стопи, руки опущені донизу. 1 — нахили тулуба лівобіч, підня¬ти руки через сторони вгору (вдих); 2 — повернутись у в.п. (видих); 3-4— те саме правобіч. Повторити 8 разів.
"Квіточки нахилилися, присіли, торкнулися матері-землі ^відчули її тепло й знову розправили пелюстки".
Нахили тулуба вперед, присідання. В.п. — ноги на ширині плечей, руки в боки. 1 — нахилити тулуб упе¬ред, одночасно розводячи руки в сторони (видих); 2 — присісти, простягнути руки вперед (вдих); 3 — торкну¬тися руками підлоги (видих); 4 — повернутися у в.п. (вдих). Повторити 6-8 разів.
"Сонечко сховалося — квітоньки стулили свої пелюстки".
Присідання. В.п. — o.с. 1 — присісти, підняти руки вгору долонями вперед (видих); 2 — повернутися у в.п. (вдих). Повторити 8 разів. "Квіти закружляли".
Стрибки з обертанням на місці лівобіч і правобіч. В.п. — o.e., руки в боки. 1-4 — стрибки на МІСЦІ з обер¬танням щоразу на 90° лівобіч; 5-8 — те саме правобіч. Повторити 4 рази.
"Бджоли прилетіли, медок зібрали й полетіли ".
Перешикування в одну колону. Ходьба в повільному темпі з рухами рук угору-вниз (10-12 разів).
Ведуча. Квітоньки кружляли, кружляли, а тепер — гляньте — наш віночок розсипався. Допоможіть мені зі¬брати його.
2. Естафета
«Хто швидше збере квіти для віночка»
Дітей ділять на два однакових гурти, шикують у колони по одному паралельно одна до одної. Перед ними креслять стартову лінію. На відстані 8-10 м від стар¬ту ставлять стояк із двома заготовками для віночків (з гачками). Відразу за стартовою лінією перед кож¬ним гуртом кладуть кошичок з голівками квітів (з пе¬тельками). За командою ведучої—"Увага, руш'" — діти з обох гуртів по черзі беруть квітку зі свого кошика й біжать до стояка. Причіплюють квітку до віночка, повертаються до своєї команди й стають у кінець колони. Перемагає той гурт, де діти раніше від інших за¬кінчили гру без помилок. (
3. Естафета
«Вийся, віночку»
Отамани обох гуртів тримають у руках віночки. На сиг¬нал ведучої кожен передає віночок над головою дитині, яка стоїть позаду, а вона передає його так само далі. Останній у колоні, отримавши віночка, оббігає свою ко¬лону з правого боку, стає у ній першим і передає віноч¬ка над головою назад. Так триває доти, доки діти з обох гуртів не перебіжать наперед із віночком. Перемагає ко¬манда, яка швидше передасть віночок.
4. Рухлива гра
«Дюймовочка та метелики»
За допомогою лічилок обирають Дюймовочку та Жабку. Решта дітей — метелики.
Лічилка для Дюймовочки:
Ти, Дюймовочко маленька, І казкова, і гарненька. Полічімо: раз, два, три, Ну ж бо швидше обери. Годі вже нам вибирати — Тобі Дюймовочкою стати!
Лічилка для Жабки:
Жабко, Жабко, де ти є? Чути кумкання твоє. Годі, Жабко, позіхати, Час Метелика впіймати!
На "галявині" розкладені великі площинні квіти — це ха¬тинки метеликів. Вони сидять на кожній квітці, а Жабка — на окремому листку латаття.
Дюймовочка
Гей, метелики, вставайте, Гру-забаву починайте.
Будем весело кружляти, Радо сонце зустрічати!
Метелики прокидаються, вилітають зі своїх домівок, стри¬бають, танцюють під музику, зрештою, будять Жабку. Жабка прокидається і вдає, ніби вона розгнівана.
Жабка
У болоті я сиджу, Своє царство стережу. Хто посмів потурбувати, Тут співати й танцювати?
Жабка вистрибує з листка й намагається впіймати мете¬ликів та Дюймовочку. Всі біжать до квітів-хатинок. Дюймо¬вочка також шукає собі вільну домівку. Комусь із гравців не вистачає квітки, а бути вдвох на одній квітці не можна. Метелик (або Дюймовочка), якому не вдалося сховатися, тікає від Жабки. Коли Жабка впіймає Метелика або (Дюй¬мовочку), решта гравців (усі разом) звертаються до неї з проханням:
Діти
Люба Жабко, постривай, Метелика (Дюймовочку) не чіпай!
Жабка
Ква, ква, ква, я відпускаю, Гру спочатку починаю.
Гра повторюється знову.
5 Конкурс па гадок про КВІТИ.
Цвіте синьо, лист зелений землю прикрашає,
Хоч мороз усе побив, його не займає.
{Барвінок)
Стоїть півень на току у червонім ковпаку.
(Мак)
Гарні в лузі сестрички — очі золотенькі, вії біленькі.
(Ромашки)
Ведуча. От ми й відгадали, які квіти зібрані в нашому віночку Український віночок — це не просто краса, а й оберіг нашого народу.
Ми на свято йшли, ми віночка знайшли, Мали з того радіти. А тепер ось який — на голівці лежить, буде радість в нім жити.